2 grudnia dzieci z grup zerowych pojechały do Szczecina do teatru na spektakl pt.”Pompon”.

Był to przedstawienie osadzone w zimowym klimacie, z którego dzieci dowiedziały się o tym, skąd się wzięły pompony i jakie mają moce.

 11_Copy.jpg

 

25 istopada to Dzień Pluszowego Misia, święto przypominające o wyjątkowej roli pluszowych zabawek w naszym życiu, które towarzyszą dzieciom w radosnych i smutnych chwilach, ucząc czułości, troski i miłości.

W naszym przedszkolu dzień ten obchodzony jest bardzo uroczyście. Odbywają się konkursy, zabawy i spotkania z Misiem. Nie może również zabraknąć słodkiego poczęstunku i degustacji miodku.

24 października, nasze przedszkole ponownie odwiedzili artyści Agencji Artystycznej Pro Musica. Tym razem wyruszyliśmy w podróż po krainie muzyki z Baśnioludkiem. Towarzyszyły nam instrumenty smyczkowe- skrzypce i wiolonczela. Dzieci poznały wygląd, budowę i brzmienie tych instrumentów. Dla wszystkich przedszkolaków była to wspaniała zabawa połączona z nauką.

 7_4.jpg

 

23 października dzieci z naszego przedszkola oglądały spektakl pt. ,,Magiczny kapelusz”. Była to piękna i refleksyjna opowieść o przyjaźni i poświęceniu. Ponieważ dzisiejsza rzeczywistość i media zaszczepiają w dzieciach uprzedzenia oraz negatywne myślenie, inscenizacja była doskonałym przykładem, że stan posiadania i wygląd nie jest miarą wartości człowieka.

W czwartek, 17 października, dzieci z grup Oa i Ob wyjechały do teatru lalek „Pleciuga” na spektakl pt. „Gong”. Była to historia o poszukiwaniu siebie i swojej drogi. O walce z przeciwnościami i uporze w dążeniu do celu, a także o tym, że czasem coś, co wydaje się dziwactwem i ciężarem, okazuje się być najlepszym prezentem od losu.

 

 image5.jpg

 

Na początku października „Wiewióreczki” i „Jeżyki” wyjechały do kina na film animowany pt. „Minionki - pod przykrywką".

W trakcie wyjazdu, dzieci nabywały umiejętności kulturalnego uczestniczenia w seansach filmowych oraz właściwego zachowania podczas pobytu w kinie, a także aktywizowane zostały procesy myślowe – rozumienie wartości takich, jak: dobro, prawda, przyjaźń.

Głównym celem był wspólny udział dzieci w radosnych przeżyciach, wytwarzanie przyjemnej atmosfery, ułatwiającej serdeczne kontakty, okazywanie sobie uprzejmości, wyzwalającej serdeczność i koleżeńskość oraz integracja grup.

Uczestnictwo w kulturze kształtuje pożądane postawy.