Zajęcia z programowania - zajęcia w ramach Akademii Aktywności.
- Szczegóły
Zajęcia z programowania prowadzone były w grupie uczniów SP i GM. W ramach zajęć uczniowie poznali podstawy programowania w języku Scratch. W sposób wizualny tworzyli gry, pokazy multimedialne, interaktywne historyjki i animacje. Tworzyli jasne i przemyślane struktury programu w edytorze bloczków. Kształtowali umiejętności myślenia algorytmicznego. Rozwijali analityczne i kreatywne myślenie.
Prowadząca zajęcia Mirosława Nowak.
„Z Matematyką na Ty” – zajęcia w ramach Akademii Aktywności.
- Szczegóły
Wielu z nas na słowo MATEMATYKA, mówi „Nigdy jej nie lubiłem”, a ona otacza nas z każdej strony. Spotykamy się z nią, gdy odliczamy dni tygodnia, przy odmierzaniu składników na ulubione ciasto, obliczając o której będziemy w domu, gdy pociąg spóźni się 120 minut czy obliczając ile farby musimy kupić by pomalować swój pokój. Używamy matematyki na każdym kroku, często nie zdając sobie z tego sprawy. Nasze doświadczenia z tym przedmiotem są często negatywne, bo w natłoku wiadomości pojawiają się problemy w rozwiązywaniu zadań czy rozumieniu ich treści. Uczestnicząc w zajęciach Akademii aktywności pokonujemy stereotypy. Chcemy bawić się matematyką, pokazać jej inne oblicze, budować jej pozytywny obraz. Wszystkie działania mają na celu jej zrozumienie. W sposób ciekawy i atrakcyjny wpłyną na utrwalenie i pogłębienie wiedzy zdobytej podczas lekcji, wzbogacą uczniów o informacje nowe, dotąd nieznane, pozwolą na wdrożenie uczniów do samodzielnego i logicznego myślenia, wyciągania, formułowania i uzasadniania wniosków. Różnorodność metod pracy oraz zastosowane środki dydaktyczne takie jak: programy komputerowe, wykorzystanie tablicy multimedialnej, modele brył, gry, itd… dają szansę na sukces matematyczny.
Prowadząca zajęcia Aneta Hirt-Ratajczak.
Zajęcia socjoterapeutyczne - zajęcia w ramach Akademii Aktywności.
- Szczegóły
![]() |
Zajęcia socjoterapeutyczne prowadzone w ramach projektu "Akademia aktywności" miały za zadanie wspomagać dzieci w rozwoju, rozumieniu rzeczywistości przez realizację celów rozwojowych, edukacyjnych i terapeutycznych. Działania skierowane były na modelowanie osobowości ucznia, poprzez kształcenie właściwych postaw wobec siebie i innych. Było dużo zabaw mających na celu pozbycie się napięcia, odreagowania emocji i poprawienie nastroju w grupie. Dzieci odkryły swoje możliwości i ograniczenia przyczyniając się do budowania adekwatnego obrazu własnej osoby, rozwijały postawę fair play, wyzwalały postawy pomocy dla innych, otwartość wobec siebie i zżycie z grupą.
Sukces recytatorski
- Szczegóły
Bernadeta Cieślicka, uczennica klasy III gimnazjum Zespołu Szkół w Kołbaczu, która 2 marca br. brała udział w powiatowych eliminacjach Małego Konkursu Recytatorskiego w Gryfinie, wywalczyła awans do przeglądu wojewódzkiego. Bernadeta wykonała wiersz „Małpa w kąpieli” Aleksandra Fredry oraz fragment powieści Małgorzaty K. Piekarskiej „Klasa Pani Czajki”. Opiekunem laureatki jest nauczyciel języka polskiego, Artur Cembik.
https://24kurier.pl/aktualnosci/kultura/recytatorskie-popisy-w-gryfinie/