wycieczka do Torunia

30 maja 2018r. klasy czwarte udały się w daleką podróż śladami wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika. Droga była dość długa, ale mieliśmy kilka postojów na zjedzenie posiłków i nie tylko. Około południa zajechaliśmy do Torunia, a tam pierwsze kroki skierowaliśmy na Starówkę. Zwiedziliśmy Rynek, obejrzeliśmy Krzywą Wieżę oraz pomnik Mikołaja Kopernika. Wzięliśmy udział w grze miejskiej. Uczniowie podzieleni na grupy otrzymali mapę rynku i pakiet zadań do rozwiązania (np. odszukiwanie obiektów, rysowanie obiektów). Przyznać musimy, że - mieliśmy niezłą zabawę. Następnie poszliśmy na obiad do restauracji. Nie zapomnieliśmy też o kupnie pamiątek i pierników dla naszych najbliższych. Kolejny etap naszej wyprawy to Twierdza Toruń Fort IV-zabytkowy fort pruski.

Poznaliśmy jego historię i posmakowaliśmy koszarowego życia. Zwiedzanie Fortu IV to ciekawa lekcja historii. Niestety ostatnim punktem programu była wizyta w Planetarium. Obejrzeliśmy seans „Mój kumpel Niko”, który opowiada o przygodach Mikołaja Kopernika z okresu jego dzieciństwa i młodości w Toruniu. To pierwsza projekcja przygotowana od podstaw w technologii 360 D. Wszyscy byliśmy zachwyceni filmem i całą wycieczką.